fbpx
+36 30 279 25 24 info@ibc.co.hu
Oldal kiválasztása

A meggyőzés a tárgyalás egyik legfontosabb eleme, mindegy, hogy eladnál valamit, vagy a céget érintő kérdésről van szó. Komplex tudomány ez, amiben sokat segít egy nyelvi kommunikációs tréning.

A meggyőzés technikájáról könyvtárakat töltöttek már meg eddig az emberek. Nem véletlenül, hiszen olyan készségről van szó, ami a hétköznapi élettől kezdve a nemzetközi politikai tárgyalásokig bárhol jelen van az életünkben és a szó legszorosabb értelmében mindent eldönt, így a nyelvi kommunikációs tréningek is sokat foglalkoznak vele. 

A görögök nyelvi kommunikációs tréningje a szónoklattan volt, ahol először tanították a meggyőzést.

Már az ókori görögök

Már a szónoklattan, a retorika görög atyjai elképesztő mívességgel fűzték a szavakat, alkották meg beszédeik struktúráját úgy, hogy azzal pontosan azt a hatást érjék el a hallgatóságon, amit akartak. Nagy politikai döntések, háborúk indítása múlt azon, hogy mit és hogyan mondtak az akkori „influenszerek”. 

Mostanra sokat változott a kommunikáció. Még mindig vannak sorsokat eldöntő beszédek, de a hétköznapi emberek is egyre többet kerülnek meggyőzést kívánó helyzetekbe. Elég egy sales pozícióban dolgozni, vagy üzleti tárgyaláson részt venni.

A „secret sauce”

A nyelvi kommunikációs tréningek is felhasználják azokat a modern nyelvészeti és szociológiai kutatásokat, amit a meggyőzés titkos formulájával foglalkoztak, és megpróbálták ledesztillálni azt, amit az ókori görögök művészetnek tartottak. Ezek a kutatások kimutatták, hogy vannak bizonyos szavak, amik komoly meggyőző erővel rendelkeznek, mert bizonyos reakciókat váltanak ki a hallgatóból

A kellemetlen az, hogy máskor és máshol is csináltak már ilyen kutatást és természetesen az eredmény változik, ami a nyelv kulturális és szociológiai fejlődését, átalakulását is tükrözi. Sőt, nyelvenként is változik, hogy hol mik a „varázsszavak”.

Tudományos próbálkozások

A meggyőzés titkos formuláját keresgélők azonban nem adják fel és még a mesterséges intelligenciát is bevetik, hogy megtalálják a meggyőző szavakat, mert egy sales területen cégek megélhetése is múlhat néhány szón.

A meggyőzés titkos formuláját már mesterséges intelligencia segítségével is kutatjuk.

A Gong.io nevű cég éppen ezért felállított egy programot, ami mesterséges intelligencia segítségével elemezett ki félmillió eladási beszélgetést és kiszűrte, hogy a sikeresen zárt eladások esetében milyen szavak, illetve kifejezések hangzottak el és milyen gyakorisággal.

Ennek alapján az olyan kifejezések és szavak, mint a „Képzelje el!”, „Biztosan megfelelő”, „tisztességes” és „sikeres” nagyban hozzájárultak egy sikeres eladáshoz.

Érzelmek szerepe

Ezek a kutatások segíthetnek, a meggyőzés folyamata azonban rendkívül komplex, és nem csupán egy-egy szó dönti el. Sokszor nagy szerepe van a meggyőzésben az érzelmeknek, illetve annak, hogyan alkalmazzuk őket. Egy nyelvi kommunikációs tréningen azzal is foglalkozunk, hogy a szavak milyen érzelmeket, érzéseket is közvetítenek és váltanak ki, és hogyan lehet ezeknek a töltetét tudatosan alkalmazni. 

Azt gondolnánk, hogy a pozitív szavak a legmeggyőzőbbek, de bizonyos helyzetben éppen a neutrális vagy akár a negatív töltetű szóhasználat a célravezető. Nem mindegy, hogy atombombát mondunk, vagy nukleáris eszközt. Nem ugyanaz az érzete a járulékos veszteségnek, mint a civil emberáldozatnak.

Ha mostanra kicsit elveszettebbnek érzed magad a meggyőzés útvesztőjében, mint mielőtt elkezdted olvasni ezt a cikket, akkor ne csüggedj el, mert jó úton jársz. A meggyőzés egy rendkívül komplex feladat, de nyelvi kommunikációs tréningjeinken segítünk ezt a kihívást sikeresen venni angolul is. Keress minket bizalommal egy személyre szabott tréning részleteiért még ma!