<<< Vissza az ANGOL NYELVI TRÉNINGEK oldalra

PREZENTÁCIÓ ALAPKÉSZSÉG TRÉNING

Kiknek ajánljuk ezt a tréningtípust?

Azoknak az alkalmazottaknak, talenteknek és vezetőknek fejlesztettük ki ezt a programot, akik először kerülnek prezentációs helyzetbe angol munkanyelven.

A tréning praktikusan összefoglalja a jó prezentáció tervezéséhez és előadásához szükséges lépéseket, amiket nyelvi fejlesztés fókusszal egészítünk ki.

A modulok során a hangsúly az önálló alkalmazás gyakorlásán van, miközben egy személyre szabott, munkakör-specifikus terminológiai gyűjtemény is készül.

Mit kínál ez a tréning?

Szemléletformálást: a tréning során a résztvevők megismerik az angolszász prezentáció meghatározó kifejezéseit, az elvárt kommunikációs technikákat, viselkedéseket és szerepmodelleket.

Prezentációs alaptechnikákat: megtanulják, hogyan birkózhatnak meg a leggyakrabban előforduló „rázós” helyzetekkel.

Nyelvi fejlesztést: elsajátítják a prezentáció építőköveinek, az előadói stratégiák alkalmazásának kifejezéskészletét, egyéni igényekre szabott terminológiával kiegészítve.

A tréning során megszerezhető kompetenciák

Előadói készségek alapjai

  • A vállalati prezentátorral kapcsolatos elvárások: érdekképviselet, brand tudatosság, az előadói tudatosság jelentősége
  • Hatásmenedzsment: a közönség befogadási szintjei, a kommunikációs csatornák szintjei, az elvárt hatás megvalósításának eszközei
  • Célnyelv tudatos alkalmazása, a gyakran használt és a szervezetre / munkakörre szabott nyelvezet megismerése és önálló alkalmazása

Közönségmenedzsment technikák

  • Hallgatóság figyelmének elnyerése, előadó bemutatása, összefoglalás, signposting, különböző témák és kiegészítő szempontok felvetése
  • A prezentáció kontroll alatt tartása
  • Nehéz helyzetek, kihívások kezelése szereplés-helyzetben, célnyelven

Információmenedzsment technikák

  • Adatok, számok és szempontok felvetése, kihangsúlyozása és összefoglalása
  • Javaslatok és ajánlások, trendek és folyamatok tematizálása
  • Kérdések és beérkező válaszok stratégiai kezelése
  • Negatív vagy kritikai vélemények kezelése

Érdekel a tréning? Kérd részletes tematikánkat!

ÍZELÍTŐ A TRÉNING TEMATIKÁJÁBÓL

> Mi (és mi nem) az üzleti prezentáció?

Az üzleti prezentáció kommunikációs formájának jellemzői: tudatosan tervezett, elvárt hatást kiváltó, kommunikációs esemény; az üzenetet az előadó személye, és nem a vizuális segédanyagok jelenítik meg; a prezentáció nem folyamatleírás vagy technikai információközlés, hanem közlésesemény; a prezentáció a részletek helyett a vezérüzeneteket, meghatározó összefüggéseket és trendeket foglalja össze; a prezentáció “élménytermék”, ahol az üzenetközvetítés minősége az előadói készségeken, a közönségmenedzsment technikáin is múlik; az előadónak a verbális, nonverbális csatornákat is kontrollálnia kell.

> Prezentáció tervezése

A takeaway fogalma; a fő takeaway üzenetek megtervezése; hatástervezés: a közvetítés érzelmi és racionális csatornáinak meghatározása; a prezentáció építőkövei: vezérüzenet, sztori, vizuális üzenetek és kódok; az előkészítés lépései: közönség profilozás, az személye által keltendő hatások tervezése.

> Sztorivá formálás

A sztori szerepe az üzleti kommunikációban: sztorivá vált, sztorikkal azonosított személyek, üzenetek és brandek; a sztori elemei, a szerzői munka lépései; a sztori kommunikációs hatásai: bevonás, érzelmi kapcsolódás, bonyolult üzenetek könnyű és gyors hordozói; hogyan kommunikálhatunk komplex üzeneteket sztorikkal: kihívás helyzet megemlítése, hasonló példa behozása, magyarázat gyors anekdotával, komplex üzenet megértésének támogatása képi kóddal, népszerű fikció (napjaink folklórja) használata, az üzenet szimbolikus történetre lefordítása.

> Közönségmenedzsment

> Prezentáció részei és kifejezésgyűjtés

> Tárgyalás, érdekképviselet előadói szerepben

> Prezentáció és tárgyalás helyzetgyakorlatok

> Műhelymunka: mini prezentációk előkészítése önálló előadásra

> Önálló alkalmazás: mini prezentációk önálló előadása

> Visszacsatolás a tréner és a csoport részéről

> Lezáró beszélgetés

Elégedett Ügyfeleink